Az internet kora Magyarországon 2016
Sokan szkeptikusan fogadták, hogy lehet vidéken is gyors és megfizethető internetet szolgáltatást találni de úgy tűnik végre tényleg eljött az az idő amire vártam, hogy nem kell lemondásnak tekintenem informatikusként arra, hogy a családot kihoztam falura.
Előzmény
Két éve költöztünk ki Nagymacsra ami közigazgatásilag Debrecenhez tartozik, viszont gyakorlatilag szántóföldekkel minden közeli várostól több kilométerre elzárt Zsákutca település kb 1000 fővel. Amikor körbejártam és kérdezősködtem annak idején, a legstabilabb és gyorsabb a Telekom vonalas hálózatán keresztül egy 10/0,5 Mbps es internet volt ez egy városinak 2014 Decemberében már akkor is furcsának tűnt.
A szolgáltatásuk stabil volt egészen pár héttel ezelőttig viszont a 6000 Ft körüli havidíjat borzasztó soknak találtam érte pláne ha elmarad a fizetés és kikapcsolják további 5000 Ft ért adják vissza szerintem ez a szolgáltatás 2016 ban rablás fényes nappal.
Volt szerencsém azért többször a szupportos munkatársakhoz is akikről csak jót tudok mondani segítőkészek és voltak többen akik igazán hozzáértő szakemberek is voltak nem csak egy betanult szöveget makogó bárki.
A következő sarkalatos pont nálam az automatizáció jómagam is foglalkozok vele fél éve és azt tapasztaltam, hogy a Telekom az lemaradt mint a borravaló
A webes elérhetőségeik és az azon való ügyintézés katasztrofális szinten van. Bár látszólag ugyan azon sablon alapján van már szinte minden szolgáltató honlapja elkészítve és szépek és eladnak de a működésükkel akadnak gondok.
Mire is gondolok?
Nézzük meg mi történik ha a legegyszerűbb módon akarok üzenni a Telekomnak, hogy valami nem stimmel.
https://www.telekom.hu/lakossagi/ugyintezes/elerhetosegek/internetes/online-uzenet.
A link elég beszédes látszik, hogy mindent bele akartak rakni 1 oldalba ami hatalmas probléma szerintem még akkor is ha egy hozzáértő akar üzenni, de ha Piroska néni akkor egyenesen világvége. Külön kell kezelni a kapcsolatfelvételt és a hibajelentést ezt egy épeszű marketinges azért elmondja nekik. Az hogy egy akcióval megdobnak a végén az nem zavarna de, hogy egy teljes A4-es oldalt kitöltsek a 2 mondatos hibajelentésemhez na azt kösz nem.
Tudni kell, hogy mivel az emberek nagy része nem tud rendesen üzenni nekik ezért telefonál még a türelmesebbje is ezért aztán a vonalak foglaltak az ügyintézési idő nő és bennem meg a hajlam, hogy na én leléptem.
A történethez hozzá tartozik az is, hogy két hete még hosszabbítottam volna velük két évet, mert elfogadtam egy ajánlatukat egy TV re karácsony előtt a rendelésemet egy e-mail alapján és az MT azonosítóm alapján felvették (Meg is lepődtem milyen könnyen ment kaptam egy üzenetet, hogy keresni fognak telefonon és még karácsony előtt meglesz a TV ha a számláim rendezve vannak előző héten fizettem be mindent a postán egyből a számlájukra). A folyamat látszólag úgy zajlott, ahogy kell viszont se hívás se TV se semmi és mikor tegnap bementem, hogy közöljem már nem kívánok tovább az ügyfelük lenni kiderült, hogy a 2 éves hosszabbítási igény sem jelent meg (ennek persze örültem mert nem akartam 2 internetszolgáltatásért is fizetni).
Közölték hogy 2017 Január 16. után jár le a hűség akkor jöjjek vissza és mondjam vissza a szolgáltatást…. mondtam oké.